24 augustus 2012

verbouwen..

Zoals ik al had verteld hebben wij het afgelopen jaar een ander huis gekocht. Hier had ik zo naar uitgekeken! Ik wist precies wat ik wilde en ik heb een vriend die erg gemakkelijk is wat inricnting betreft dus hij laat het dan vaak helemaal aan mij over. Als hij iets echt niet mooi vind dan zegt hij het wel, maar over het algemeen komen we er goed uit.
Het huis wat we hebben gekocht kwam uit de huur. Alles wat erin zat was oud en lelijk. Geel behang op de muur, oude badkamer, oude keuken, oude deuren etc. Maar dit vond ik juist heerlijk, want zo konden we het geheel naar onze smaak inrichten.
Zo hebben we het huis gekocht...

 
Bruine kozijnen en rode garagedeur. Veel mensen uit de straat die het huis gekocht hebben zijn al begonnen met het schilderen ervan. De huurders laten het zo.
Het huis van de buren ziet er zo uit...


Dat geeft toch wel een heel ander sfeertje.
Maar alles op zijn tijd, we zijn uiteraard binnen begonnen.

Een impressie zoals we het huis hebben gekocht...












We zijn begonnen met het muurtje bij de keuken weg te halen en alle deurkozijnen eruit.
Verder hebben we heel veel gesloopt, badkamer en keuken eruit.
We zijn zo een maand of 2,5 bezig geweest. Vriendlief had 3 weken vakantie opgenomen om ook zoveel mogelijk te doen. Nadat de ruwe werkzaamheden gedaan waren ben ik aan de slag gegaan.
Deuren en kozijnen afgelakt, muren geschilderd enz. Wat een werk!
We hebben zoveel mogelijk geprobeerd zelf te doen. Zo hebben mijn vriend en ik veelal samen de vloeren gelegd, plinten, keuken in elkaar gezet enz enz.
Maar het was het waard, het resultaat mag er zijn! De basis van het huis is klaar.
Mooie tinten op de muur, hoge witte plinten, witte kozijnen en deuren, houten vloer.


De laatste foto is gemaakt toen de basis van het huis klaar was en we de meubels die we toen nog hadden (veel hebben we verkocht, ook de bank die nu nog op de foto staat) in het huis gezet.
We hebben vouwgordijnen op maat laten maken en alvast opgehangen.

We zijn nu een kleine 2 maanden verder en het huis is zo goed als af. We hebben nieuwe meubels en zijn nog bezig het 1 en ander te vervangen. Zo gaan we deze week de gordijnen ophangen. Dan zijn ook eindelijk die witte buizen weggewerkt. Over 2 weken komen ze de keuken betegelen en dan zijn we weer een heel eind op weg!
Binnenkort zal ik fotos plaatsen zoals het er nu uitziet!


Groetjes Wilianne

3 opmerkingen:

  1. Hoi Williane, wat ziet je blog er mooi uit! Leuk hè, om het huis helemaal te maken zoals jullie dat willen! Wij zijn ook nog volop aan het verbouwen en het wordt dan steeds meer je eigen huisje. Ik ben benieuwd naar je foto's van hoe het nu is. Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Williane ben gelijk lid geworden van je site.
    Je maakt de meubeltje erg mooi.
    Veel plezier inblog land.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen